استفاده از هوش مصنوعی (Generative AI) در سری بازیهای پرفروش Call of Duty برای نسخههای PS5 و PS4 تأیید شد. این تصمیم توسط تیم سازنده بازی اعلام شده و قرار است به عنوان ابزاری برای بهبود گرافیک و طراحی بازیها مورد استفاده قرار گیرد. طبق اطلاعات جدید، این فناوری به سازندگان اجازه میدهد تا محتواهای مختلف بازی از جمله صحنههای سینماتیک، مدلهای شخصیتها و حتی برخی از ویژگیهای دنیای بازی را به طور هوشمند تولید کنند.
این اقدام، که یکی از اولین کاربردهای عمده AI در بازیهای AAA است، میتواند تغییرات گستردهای را در روند توسعه بازیهای بزرگ ایجاد کند. با استفاده از هوش مصنوعی مولد، تیمهای سازنده میتوانند زمان طراحی و تولید را کاهش داده و به سرعت محتوای جدیدی را به بازی اضافه کنند.
اگرچه جزئیات دقیقتری درباره نحوه عملکرد این فناوری در Call of Duty منتشر نشده است، اما این گام نشاندهنده تغییرات چشمگیر در شیوه ساخت بازیهای ویدیویی در آینده است. برخی کارشناسان پیشبینی میکنند که این تغییرات، بازیهای آینده را بسیار واقعگرایانهتر و پرجزئیاتتر خواهند کرد.
این پیشرفت همچنین میتواند به دیگر استودیوهای بازیسازی الهام بخشیده و به کارگیری هوش مصنوعی در سایر بخشهای توسعه بازیها را افزایش دهد. به نظر میرسد که هوش مصنوعی مولد میتواند آینده صنعت بازیهای ویدیویی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد، به خصوص در تولید محتوای بصری و گرافیکی.
سازندگان بازی Call of Duty امیدوارند که این تکنولوژی جدید به ارتقاء تجربه بازی و جذب مخاطبان بیشتر کمک کند، هرچند که منتقدان نگرانیهایی نیز درباره احتمال تأثیرات منفی آن بر شغلهای هنری و طراحی بازیها دارند.
نظرات