سیماس بلکلی، یکی از خالقان اصلی ایکسباکس، معتقد است که تمرکز بیش از حد روی قدرت سختافزاری دیگر استراتژی مناسبی برای کنسولها محسوب نمیشود. او در مصاحبهای جدید اظهار داشت که رقابت در صنعت بازیهای ویدیویی دیگر تنها به داشتن کنسولی با سختافزار قویتر خلاصه نمیشود و تجربه کلی کاربر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.تغییر مسیر صنعت گیمینگ
بلکلی توضیح داد که در گذشته، کنسولها با شعارهای مرتبط با قدرت پردازشی و عملکرد فنی تبلیغ میشدند، اما امروزه عواملی مانند دسترسیپذیری، خدمات اشتراکی، و تجربه کاربری نقش مهمتری در موفقیت یک پلتفرم دارند. او اشاره کرد که پلتفرمهایی مانند Xbox Game Pass و خدمات ابری به تدریج اهمیت بیشتری نسبت به قدرت سختافزاری پیدا کردهاند.
تمرکز روی نرمافزار و خدمات
بلکلی تأکید کرد که تجربه بازیکنان از یک کنسول، دیگر صرفاً به تعداد ترافلاپس یا قدرت GPU بستگی ندارد. او بیان کرد که «امروز مهمترین مسئله این است که چطور بازیکنان میتوانند به بازیها دسترسی داشته باشند، چه امکاناتی در اختیارشان قرار میگیرد و چقدر تجربهشان بدون مشکل و یکپارچه خواهد بود.»او همچنین اشاره کرد که در نسلهای قبل، کنسولی که سختافزار قویتری داشت، برتری محسوسی در بازار پیدا میکرد، اما اکنون پلتفرمهایی که روی اکوسیستم دیجیتال، اشتراکهای جذاب، و سرویسهای ابری سرمایهگذاری کنند، شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت.
آینده صنعت بازیها به چه سمتی میرود؟
بلکلی معتقد است که صنعت بازیهای ویدیویی بهتدریج از تمرکز بر سختافزار فاصله میگیرد و به سمت یک مدل تجاری مبتنی بر خدمات و محتوا حرکت میکند. به عقیده او، شرکتهایی که بتوانند این تغییر را درک کنند، در آینده موفقتر خواهند بود.
🎮 نظر شما چیست؟ آیا سختافزار همچنان اهمیت دارد یا خدمات و اکوسیستم دیجیتال آینده صنعت گیمینگ را تعیین میکند؟
نظرات