شرکت Autodesk که صاحب امتیاز و مالک دو محصول قدرتمند Maya و 3ds Max هست موتور Stingray رو چند وقتی هست که بصورت رسمی عرضه کرده این Engine قبلا به نام Bitsquid شناخته میشد و سال 2014 از طرف Autodesk خریداری شد .Bitsquid در ساخت بازیهای Helldivers,Magika:wizard wars, gauntlet و چند بازی دیگه نقش موتور بازی رو ایفا کرده یکی از مهمترین تغییرات بعد از خریداری شدن این محصول متناسب کردن و بهینه سازی اون برای کار با بقیه محصولات Autodesk هست بطوریکه به گفته مدیر بخش بازی سازی شرکت مثلا اگر شما یک تغییر در نرم افزار مایا روی یک کاراکتر میدید تقریبا بصورت real time اون تغییر در Stingray دیده میشه .
زبان برنامه نویسی این گیم انجین Lua نام داره و مزیت بسیار بزرگ اون یکپارچه بودن با بقیه محصولات autodesk هست ، برای استفاده از Stingray باید ماهانه 30$ پرداخت کنید البته برای حالت پایه و اینکه بنظر میاد که این Engine رقیب بسیار قدرتمندی برای موتورهای Unreal و Unity یا CryEngine خواهد شد البته برای تیم های که بصورت حرفه ای روی بازی سازی متمرکز هستند ولی برای افرادی که مثلا نمیخوان خودشون مدل سازی کنند یا از مدلهای آماده استفاده میکنند انتخاب های ساده تر در حال حاضر وجود داره.
به گفته Autodesk قرار نیست که استفاده کنندگان این محصول بازی سازان حرفه ای باشند و این شرکت بروی ساده سازی و بهتر کردن محیط کار این Engine هم کار کرده ولی این مطلبی هست که در آینده با دیدن استقبال یا عدم استقبال بازی سازان آماتور و شرکت های مستقل مشخص خواهد شد.
https://ns2.bazimag.com/news/1517-stingray-game-engine-autodesk#sigFreeIddbb4e8fca8
نظرات (3)